De 5 voordelen van speciaalbier van de tap

Steeds meer gasten vragen tegenwoordig om een speciaalbier. Tegenwoordig zijn er steeds meer bijzondere speciaalbieren verkrijgbaar, met bijvoorbeeld rijpingen op whiskyvaten of infused met rum of bourbon. Als horecaondernemer met een restaurant, hotel of café is het slim om speciaalbier van de tap aan te bieden aan klant.

Voordeel 1: Grotere marges

Voor speciaalbier kun je als ondernemer meer vragen. De marges zijn ook nog eens beter, zo berekende Misset Horeca. De prijs van een glas bier wordt in de basis bepaald door de inkoopkosten (inclusief tapverlies), personeelkosten, huurkosten, rente- en afschijvingskosten en af te dragen BTW. Op een fluitje pils van 2,50 euro (25 cl), houdt een ondernemer gemiddeld zo'n 20 cent winst over. Kies je echter voor speciaalbier - dat voor het dubbele of meer over de toonbank gaat - dan is de winstmarge groter.

Voordeel 2: Meer klanten

Speciaalbier op de tap: dáár komen mensen voor naar jouw zaak. Uiteindelijk is het effect tweeledig: je trekt je bestaande klanten vaker aan én nieuwe klanten zullen hun weg naar jouw zaak weten te vinden. Dubbel voordeel dus!

Alle voordelen lezen?

Schrijf je in voor onze wekelijkse update met daarin de nieuwste unieke speciaalbieren en ontvang het hele artikel als PDF in je inbox.