Klantenservice

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

Dat is heel eenvoudig: klik op de homepage van deze site op 'Account maken' in de bovenste zwarte balk. Na het invoeren van je gegevens is je account actief en kun je direct bestellen.

Hoe kan ik mijn accountgegevens aanpassen?

Nadat je bent ingelogd in je persoonlijke account kun je zelf je gegevens aanpassen.

Wat zijn de kosten voor een account?

Een account is gratis. En je zit nergens aan vast, je kunt je op ieder gewenst moment uitschrijven.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door op het inlogscherm van je persoonlijke account van Brewfinder op 'Wachtwoord vergeten?' te klikken.

Ik wil het wachtwoord van mijn account aanpassen, wat moet ik doen?

Log met je huidige wachtwoord in op je account, ga naar je account dashboard klik op 'accountinformatie'. Vink 'verander wachtwoord' aan en vul een nieuw wachtwoord in.

Welke informatie staat op mijn persoonlijke dashboard?

Je persoonlijke dashboard bevat:

  • Bestelhistorie
  • Verzend- en factuuradressen
  • De mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen 
  • Inschrijving voor de wekelijkse Brewfinder update

Hoe beschermen jullie de privacy van mijn account?

Wij gebruiken maatregelen overeenkomstig gangbare industriële normen om je persoonsgegevens zo goed mogelijk te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik.

 

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen doe je eenvoudig door een persoonlijk account aan te maken. Kies de bieren, geef het aantal fusten aan en bestel indien nodig een fustkoppeling. Reken daarna af en je ontvangt direct een bevestiging van je bestelling van ons.

Ik ben particulier, kan ik bij Brewfinder bestellen?

Nee, om te bestellen bij Brewfinder heb je een inschrijving in handelsregister en/of een BTW-nummer nodig.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Is er een minimale bestelling?

Nee hoor, bestellen is mogelijk vanaf één fust.

Wordt mijn bestelling bevestigd?

Nadat je je bestelling hebt afgerond, ontvang je binnen enkele minuten per e-mail een orderbevestiging.

Tot wanneer kan ik een bestelling veranderen?

Nadat je een bestelling hebt gedaan, kun je deze niet meer wijzigen.

Kan ik een bestelling annuleren?

Nee, nadat je een bestelling hebt gedaan kun je deze niet meer intrekken.

Kan ik het afleveradres na bestellen nog wijzigen?

Zeker, mail even naar support@brewfinder.nl en we helpen je verder.

Kan ik een afwijkend factuuradres en afleveradres hebben?

Ja, je kunt bij het bestellen je factuuradres en afleveradres invoeren. Je kunt ook adressen aanmaken in je persoonlijke account.

Op welke tijden kan ik bestellen?

Je kunt 24/7 online bestellen. Het assortiment wisselt snel en de bieren zijn slechts eenmalig beschikbaar. Op onze website staat aangegeven hoe lang je een bier nog kunt bestellen.

Krijg ik korting als ik meer dan 1 fust bestel?

Nee, we hanteren één duidelijke prijs per fust, die gelijkt blijft als je meer fusten bestelt. Als je drie of meer fusten bestelt, nemen wij wel de verzendkosten voor onze rekening.

Voor welke fusten moet ik een fustkoppeling bestellen?

Bij elk bier wordt aangegeven welke fustkoppeling je nodig hebt. Heb je deze zelf niet, dan kun je hem bijbestellen.

Betaal ik een invoerheffing bij bieren uit het buitenland?

In de prijs van de fusten zijn alle eventuele heffingen en andere kosten verrekend. Kortom: geen verrassingen.

 

Transport & levering

Wie verzorgt het transport van de fusten?

Het transport wordt verzorgd door een koerier van DPD. 

Wat zijn de transportkosten?

De transportkosten bedragen €8,95 per zending. Als je drie of meer fusten bestelt betaal je geen transportkosten. De kosten worden berekend als je je bestelling plaatst.

Wat is de levertijd?

De levertijd is afhankelijk van het land van herkomst van het bier en het moment van afvullen. Omdat wij alle onnodige tussenstappen uit het logistieke proces hebben verwijderd, krijg je het bier altijd vers op tap. We houden je tussentijds op de hoogte van de status van je bestelling en sturen je een e-mail met Track&Trace link als we jouw bier(en) meegeven met de koerier.

Op welke dagen wordt er geleverd?

De fusten worden op iedere dag van de week geleverd, behalve op zon- en feestdagen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Onze koerier heeft een track & trace service waarmee je je bestelling kunt volgen. 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Nee, Brewfinder heeft geen fysiek afhaalpunt.

Mijn bestelling is niet geleverd, met wie kan ik contact opnemen?

Met vragen over de levering kun je contact opnemen via support@brewfinder.nl.

Wat doe ik als de levering niet klopt?

Stuur een e-mail met je bestelnummer en een omschrijving van het probleem naar support@brewfinder.nl, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om de zaak op te lossen. Weiger in ieder geval de fusten die je niet hebt besteld en geef ze mee terug met de vervoerder.

 

Retourneren

Wat doe ik als de fusten beschadigd zijn?

Als je bij het controleren van de bestelling schade aantreft, dan moet je het beschadigde fust/fusten weigeren en aan de vervoerder mee terug geven. Bij ontvangst van het retour gestuurde, beschadigde fust/fusten storten wij het aankoopbedrag terug op je rekening.

Wat doe ik als de levering niet klopt?

Stuur een e-mail met je bestelnummer en een omschrijving van het probleem naar support@brewfinder.nl dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om de zaak op te lossen.

Kan ik retourneren als ik het bier niet lekker vind?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Maar de kans daarop is niet zo groot, onze bierspecialisten weten dankzij hun jarenlange ervaring altijd de mooiste smaken te selecteren.

 

Betalen & factureren

Op welke manieren kan ik betalen?

Betalen kan eenvoudig met iDeal. Dit wijst zich vanzelf bij het plaatsen van een bestelling.

Wanneer moet ik betalen?

Je betaalt bij het plaatsen van je bestelling. Je order wordt direct verwerkt na betaling van het factuurbedrag.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug bij een foutieve of beschadigde levering?

Na ontvangst van de retourzending storten wij het geld per ommegaande terug op je rekening.

Krijg ik een factuur per post?

Nee, je ontvangt de factuur per e-mail.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Wij versturen de factuur direct na je bestelling per e-mail.

Bij wie kan ik terecht met vragen over mijn factuur?

Bij vragen over de factuur kun je contact opnemen met ons via support@brewfinder.nl.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden van Brewfinder?

Die kun je vinden op deze pagina.

 

Meer over het bier en de fusten

Zit er statiegeld op de fusten?

Nee, het zijn one-way fusten.

Voor welke fusten heb ik een afwijkende fustkoppeling nodig?

Voor alle fusten heb je een fustkoppeling nodig. Bij de bieren staat aangegeven welke koppeling je voor het bier kunt gebruiken. Mocht je de betreffende koppeling nog niet hebben, dan kun je hem via onze site bij bestellen.

Hoe sluit ik het fust aan en waar moet ik op letten?

Afhankelijk van de fustkoppeling van je normale tap, heb je al dan niet een aangepaste fustkoppeling nodig. Tijdens het bestelproces zie welke koppeling je nodig hebt. Afwijkende fustkoppelingen kun je vervolgens direct bij Brewfinder bestellen.

Wat doe ik met een lege fust doen?

Sommige fusten – zoals die van KeyKeg© en Dolium© – moeten worden ontlucht voordat je ze kunt aanbieden. Omdat alle one way fusten recyclebaar zijn, moedigen wij je aan de lege fusten in het plastic recycle circuit te brengen. De lege en ontluchte fusten kunnen ook als bedrijfsafval aan je afvalverzamelaar worden aangeboden.

Wat doe ik met een lege KeyKeg Slimline?

Draai de rode ontluchtingsdop op de KeyKeg aansluiting. Druk en draai deze dop naar rechts om de KeyKeg geheel te ontluchten of gebruik hiervoor de ontluchtingssleutel. Verwijder hierna de zwarte gripring bovenop de KeyKeg, door deze linksom geheel los te draaien. Hierna kan de KeyKeg op de grond worden gelegd om te verkleinen. Verwijder de rode ontluchtingsdop voor hergebruik. Gooi de restanten van de KeyKeg in de plastic recycle container of breng het naar je afvalinzamelaar. Een lege KeyKeg is bedrijfsafval.

Wordt het lege fust gerecycled?

Waar mogelijk worden alle one way fusten (KeyKeg©, Dolium© kegs, Petainers© e.a.) zoveel mogelijk gerecycled.

Wat is de inhoud van de fusten?

De fusten hebben een inhoud van 20 liter.

Hoe lang is het bier houdbaar?

De houdbaarheid van een bier kan wisselen. Zie ook de THT datum op het fust dat je ontvangt. Omdat wij de kortste weg van ketel naar kraan kiezen, geniet je altijd van het meest verse bier dat altijd nog ruim houdbaar is nadat wij het bij je bezorgen.

Uit welke landen komt het bier?

Onze bierscouts hebben contacten met brouwers over de hele wereld. De meeste bieren komen uit Nederland, Amerika, Engeland, Duitsland en België.

Het bier smaakt niet goed, met wie kan ik contact opnemen?

Heb je klachten over de kwaliteit van het bier neem dan contact op via support@brewfinder.nl.

Hoe komen jullie aan het bier?

Als een brouwer waar ook ter wereld een bijzondere batch gaat brouwen, dan kun je er zeker van zijn dat onze bierscouts er via hun contacten van weten. Uit het wereldwijde aanbod selecteren zij wekelijks maximaal 3 van de mooiste en meest bijzondere bieren voor jou.

Kan ik ook bijpassend glaswerk bestellen?

Dit is helaas niet mogelijk.